حساب کاربری

سبد خرید شما خالی است.

شایعات آیفون ۱۲ – هر آنچه که باید از نسل بعدی غول های اپل بدانید

شایعات ایفون 12

شایعات آیفون 12
شایعات آیفون ۱۲

از زمان معرفی آیفون X در سال ۲۰۱۷، ناچ این گوشی موضوعی بحث برانگیز بوده است. به خاطر اختصاص دادن فضایی برای دوربین جلو، اسپیکر مکالمه و سنسورهای مربوط به Face ID، اپل مجبور شد از خیر صفحه نمایش مستطیل بگذرد.

واضح است که ناچ برای مدت طولانی نخواهد ماند، این ابتکار فقط یک راه حل موقتی است تا زمانی که تکنولوژی به جایی برسد که سنسورهای مورد نیاز در زیر نمایشگر جای بگیرند و یا آنقدر کوچک شوند که فضای اشغال شده توسط آنها چشمگیر نباشد.

خب، مورد اول اتفاق نیفتاده است ولی قطعا تکنولوژی به جایی رسیده که بتوان همه‌ی آن سنسور ها را کوچک تر کرد. شایعات (بخوانید انتظارات خوش بینانه) میگویند که ناچ آیفون های ۲۰۲۰ بسیار کوچک تر از پیش خواهند بود. البته برخی ها هم باور دارند که اپل سنسور های مربوط به Face ID را به زیر نمایشگر خواهد برد ولی به نظر میرسد احتمال این کار بسیار اندک باشد.

شایعات آیفون 12
شایعات آیفون ۱۲

چندین بار گفته شده که اپل تصمیم دارد ظاهر آیفون را هم کمی بهبود ببخشد. این بار به جای لبه های خمیده، این گوشی در قابی با لبه های صاف، مشابه آخرین iPad Pro خواهد بود. هم چنین برخی ها این حرکت را نوعی بازگشت به زبان طراحی آیفون ۴ قلمداد میکنند.

اما در قسمت عقب آیفون های جدید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ظاهرا دوباره شاهد فریم مربعی شکلی خواهیم بود که دوربین ها را دربرمی‌گیرد و این بار یک دوربین اضافه ToF را هم خواهیم داشت.

شایعات آیفون 12
شایعات آیفون ۱۲

رنگ آبی جدید

در هر نسل آیفون شاهد رنگی جدید هم بوده‌ایم. در ۲۰۱۹، آیفون های سری پروی اپل دارای یک رنگ سبز بسیار زیبا بودند. گفته میشود این رنگ در آیفون های ۲۰۲۰ جای خود را به رنگ جدید آبی دریایی میدهد. این اولین باری نیست که میشنویم اپل برای عرضه محصولی آبی رنگ برنامه دارد، هر چند این اتفاق تا به حال نیفتاده است.

شایعات آیفون 12
شایعات آیفون ۱۲

صفحه نمایش: آماده استفاده از OLED هستید؟

ظاهرا نمایشگرهای این سری، اندازه های ۵.۴۲، ۶.۰۶ و ۶.۶۷ خواهند داشت (شایعات اخیر گفته اند این اندازه ها با تقریب برابر خواهند بود با: ۵.۴ اینچ برای آیفون ۱۲ Pro و ۶.۱ اینچ برای آیفون ۱۲ و ۶.۷ اینچ برای آیفون ۱۲ Pro Max). به عبارت دیگر، نوه آیفون XS کمی کوچکتر از آن خواهد بود، جایگزین XR اندازه‌ای مشابه خواهد داشت و همزاد آیفون XS Max کمی بزرگ تر از آن خواهد بود.

مدت ها است که میشنویم اپل تصمیم دارد نمایشگر های LCD را در سال ۲۰۲۰ کنار بگذارد. تحلیلگرها معتقدند در سری آیفون های ۲۰۲۰ شاهد نمایشگرهای OLED خواهیم بود، هم چنین رسانه های کره‌ای خبری منتتشر کرده اند که نشان میدهد اپل، پنل های OLED مورد نیازش را از سامسونگ و الجی خریداری خواهد کرد. این خبرها میگویند سامسونگ تامین کننده اصلی نمایشگر مدل های پروی ۲۰۲۰ خواهد بود و الجی تنها برای مدل ۶.۱ اینچی آیفون نمایشگر خواهد ساخت.

شایعات آیفون 12
شایعات آیفون ۱۲

همچنین طبق شایعات آیفون ۹ (که شاید با نام آیفون SE 2 عرضه شود)، هم چنان دارای نمایشگر LCD خواهد بود.

سخت افزار: قدرت در دستان شما

پردازنده A13 Bionic اپل به ظرز عجیبی قدرتمند است. بسیاری معتقدند که این نتایج به دلیل وجود iOS حاصل میشوند اما نکته مهم این است که پردازنده گفته شده عملکرد فوق العاده ای را به ارمغان می‌آورد و پردازش های مربوط به بخش عکاسی در آیفون های سری ۱۱، آن را در سطح جدیدی از قدرت قرار میدهد.

شایعات آیفون 12
شایعات آیفون ۱۲

هنوز مطمئن نیستیم ولی گفته میشود پردازنده‌ای که اپل در ۲۰۲۰ همراه آیفون هایش معرفی میکند با فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده است و توانایی پردازشی آیفون ها را تا سطح مک بوک ایر ها بالا خواهد برد.

البته باید بدانید که این حرف ها کمی اغراق شده هستند، چون حتی در صورت رسیدن پردازنده به آن سطح از عملکرد، مشکلاتی چون مصرف زیاد باتری و گرمای تولید شده در بدنه‌ای بسیار کوچک تر از یک لپ تاپ هم هستند که باید مدیریت شوند.

معنی نانومترهای پردازنده چیست؟ اساسا، هر چه پردازنده کوچک تر باشد و فاصله‌ی اجزای آن کمتر باشد برای پردازش دستورات باتری کمتری مصرف میشود. پس نانومتر کمتر به معنای عملکرد بهتر است. A13 فعلی بر پایه معماری۷ نانومتری ساخته شده است که به اندازه‌ی کافی تحسین برانگیز است. اما قدرت پردازشی آیفون های ۲۰۲۰ حدود ۱۵ درصد بهتر از سری فعلی خواهد بود.

دوربین ها: هوایشان را داریم

شایعات آیفون 12
شایعات آیفون ۱۲

دوربین های سه گانه بزرگ ترین قابلیت های ۲۰۱۹ بودند، ولی پس از این چه خواهد شد؟ آیا ترکیبی از دوربین های اولترا واید، واید و تله فوتو تمامی نیاز ها و خواسته های یک عکاس با دوربین هوشمند را برطرف میکنند؟ خب، الان زمان سروکله زدن با AR است.

شایعات آیفون 12
شایعات آیفون ۱۲

گفته میشود اپل یک دوربین ToF را با نام دوربین سنجش سه بعدی به آیفون ها اضافه خواهد کرد. این باعث میشود بتوانید محیط و اشیای اطراف خود را با دقت اسکن کرده و در محیطی دیجیتالی با آن ها تعامل داشته باشید. یا برعکس، آیتم های دیجیتال را از طریق نمایشگر گوشی خود در فضای واقعی ببینید. این دوربین همچنین میتواند در گرفتن پرتره‌های بهتر کمک کننده باشد. اپل بارها گفته است که به نظرش آینده از آن AR است و منتظریم ببینیم که آینده چگونه خواهد بود…

آیفون ۹: نمایش دوباره

شایعات آیفون 12
شایعات آیفون ۱۲

در سال ۲۰۱۶ شاهد احیای آیفون ۵ با نام آیفون SE بودیم. حداقل از نظر ظاهری اینگونه بود، هرچند از نظر سخت افزاری یک آیفون ۶s داشتیم. چرا؟ چون هنوز کاربران زیادی بودند که به نمایشگر کوچک علاقه داشتند و نمیخواستند گوشی خود را به نمونه های جدید بزرگتر ارتقا دهند.

در نهایت اپل با معرفی آیفون SE، این کاربران را به تعویض گوشی خود با مدل جدیدتر که از Apple Pay پشتیبانی میکرد و پردازنده سریعتر و دوربین بهتر داشت تشویق کرد.

گفته ها حاکی از این هستند که در ۲۰۲۰، اپل احتمالا این کار را برای کاربران آیفون های ۸  و۷ انجام دهد. آیفون ۹ به عنوان گوشی جمع و جور جدید اپل با همراه داشتن دکمه قدیمی هوم به همراه Touch ID و پردازنده ای سریع تر معرفی خواهد شد.

اسکنرهای اثرانگشت؟

در بحث اسکنرهای اثر انگشت، شایعات نامنظمی وجود دارد. برخی ادعا میکنند اپل برنامه دارد در آینده‌ای نزدیک حسگر Touch ID را زیر نمایشگر تعبیه کند، و برخی میگویند این برنامه ها از رده خارج شده‌اند. به نظر ما قرار دادن همزمان Touch ID و Face ID در آیفون حرکتی اپلی نیست، چون این کمپانی همیشه به سادگی اهمیت داده و از قابلیت های به دردنخور استفاده نکرده.

با این حال، برخی منابع ناشناخته اذعان داشته‌اند کوپرتینویی ها در حال تست تکنولوژی اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر هستند. دلیل این کار؟ نامعلوم.

برخی گزارش ها میگویند اپل به نوعی این کار را خواهد کرد. و این مساله به دلیل این است که اپل میخواهد نسخه‌ای مخصوص برای چین بسازد. این نسخه به جای Face ID از Touch ID استفاده خواهد کرد و اندکی از نسخه معمولی خود ارزان تر خواهد بود. اپل میخواهد با این کار به جنگ کمپانی هایی چون شیائومی و هواوی در سرزمین مادریشان برود. البته به نظر میرسد که این جنگ بسیار هیجان‌انگیز باشد.

شایعات آیفون 12
شایعات آیفون ۱۲

از ۵G چه خبر؟

اپل به استفاده نکردن از تکنولوژی هایی که هنوز در اول راه هستند مشهور است. و ۵G هم هنوز در اول راه است. پوشش ضعیف، مولفه‌های دست و پاگیر برای پشتیبانی از آن و مواردی دیگر هستند که راه را برای استفاده از آن ناهموار میکنند.

شایعات آیفون 12
شایعات آیفون ۱۲

ولی گزارش ها اشاره میکنند که اپل از ۵G در ۲۰۲۰ استفاده خواهد کرد و شاهد معرفی شدن ۶ آیفون مختلف خواهیم بود. در صورت صحت داشتن این گزارشات، اپل آیفون های ۵G خود را به عنوان محصولی جداگانه خواهد فروخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.